Why is Your Mortgage Loan Application Rejected?

Mortgage Loan Application – We will talk about what should be considered and what should be avoided when applying for a loan to buy a house in this article. For more detailed information on this subject and if you would like to have a professional roadmap for Buying Property in Turkey, you can get support from experts.

Legal regulations should be paid attention

Many people only pay attention to issues such as bank loans, loan interest, maturity, and installments when buying a house. We do not pay much attention to legal proceedings regarding the houses we decided to buy. Therefore, when we eagerly apply to the bank to obtain loans for those homes that we want, we get unexpectedly negative returns.

One of the most important reasons for this is usually the legal regulations about the house. In other words, issues such as whether the house is suitable for credit, wrong information received from the seller about the house, title deed status may cause the housing loan application to be rejected.

Income status

Many banks take care that the monthly installments calculated in the mortgage application are not more than 50 per cent of your salary. Of course, there are exceptions to this. Also, you are more likely to use a loan if you are constantly working with the bank or if you are the bank’s payee client. If you do not want to receive rejection due to high loan installments while taking home loans, you can reduce the installments by extending the maturity period.

Credit rating

Regardless of whether you work with banks at an individual or corporate level, the bank you apply for a mortgage loan has a credit rating of yours in the database. This note arises from the payments you made to the bank in the past. In other words, issues such as monthly credit card payments, check payments, previous loan installments, if any, determine your credit rating.

If you have not paid your credit card debts regularly or your checks are not returned, your credit rating will be low. This increases the likelihood that your home loan application will be rejected. The bank can also offer you a loan lower than the amount you requested.

One of the most common mistakes: applying to different banks at the same time

Banking is one of the most advanced systems in the world. Although each bank acts independently at many points, it uses a common database at some points. So, when you apply for a home loan to a bank, other banks can see it. Therefore, you can be sure that applying to too many banks at the same time will increase your chances of getting a mortgage loan rejection to increase your chances.

Making an incorrect or incomplete application

Since the housing loan is a very detailed process, you have to submit many documents to the bank in person. So, at some point in the process, you should definitely go to the branch. These documents include many documents from the payroll to the information of the house you want to receive, from personal documents to your side income. If you do not want your mortgage loan application to be rejected, you must prepare each of the documents requested by the bank in the desired format.

Credit request for incomplete housing

If you want to buy a house from a project that is currently under construction, there may be some differences in credit status. Based on your loan application, the expert appointed by the bank checks the percentage of completion of the construction where your home will be located. On average, 80% of the construction is not completed; the loan application may result negatively. This rate may differ between banks.

Some banks also give loans to completed 70% of houses. According to the expert’s report, if the percentage of completion of the construction is lower than the value set by the bank, the value of the house is also lower. In this case, the down payment rate you have to pay will also increase.

What should you do if your credit is denied?

First, you should ask the bank about the reason for the rejection. You should discuss all the details with the bank on the matter and find out why you cannot get a loan. Banks have information about your credit cards, invoices and other regular payments. Therefore, you should take care to keep all your expenses at an appropriate debt/income level.

You should remember that these will have positive results for you in your loan applications. Also, if you have an ongoing loan payment, you must terminate it first. If you have multiple credit cards, you should minimize them.

Mortgage Loan Application – Banks take all these into account when evaluating your application. It is also important to project an image of a confident and responsible customer when meeting with bank officials. You should make the other party feel that you have sufficient resources and that you will make regular payments.

Join The Discussion

لماذا تم رفض طلب القرض العقاري الخاص بك؟

طلب قرض الرهن العقاري – سنتحدث عن ما يجب مراعاته وما يجب تجنبه عند التقدم بطلب للحصول على قرض لشراء منزل في هذه المقالة.

يجب الانتباه للوائح القانونية

يهتم الكثير من الناس فقط بقضايا مثل القروض المصرفية وفوائد القروض وآجال الاستحقاق والأقساط عند شراء منزل. نحن لا نولي اهتمامًا كبيرًا للإجراءات القانونية المتعلقة بالمنازل التي قررنا شراءها. لذلك ، عندما نتقدم بشغف إلى البنك للحصول على قروض لتلك المنازل التي نريدها ، نحصل على عوائد سلبية بشكل غير متوقع.

من أهم أسباب ذلك عادة اللوائح القانونية الخاصة بالمنزل. بمعنى آخر ، قد تتسبب قضايا مثل ما إذا كان المنزل مناسبًا للحصول على ائتمان أم لا ، والمعلومات الخاطئة الواردة من البائع حول المنزل ، وحالة سند الملكية ، في رفض طلب قرض الإسكان.

حالة الدخل

تحرص العديد من البنوك على ألا تزيد الأقساط الشهرية المحسوبة في طلب الرهن العقاري عن 50 في المائة من راتبك. بالطبع ، هناك استثناءات لهذا. أيضًا ، من المرجح أن تستخدم قرضًا إذا كنت تعمل باستمرار مع البنك أو إذا كنت عميل المدفوع لأمر البنك. إذا كنت لا ترغب في الحصول على الرفض بسبب أقساط القرض المرتفعة أثناء أخذ قروض الإسكان ، يمكنك تقليل الأقساط عن طريق تمديد فترة الاستحقاق.

التصنيف الائتماني

بغض النظر عما إذا كنت تعمل مع البنوك على مستوى الأفراد أو الشركات ، فإن البنك الذي تتقدم بطلب للحصول على قرض رهن عقاري له تصنيف ائتماني خاص بك في قاعدة البيانات. تنشأ هذه الملاحظة من المدفوعات التي قمت بها للبنك في الماضي. بعبارة أخرى ، تحدد مشكلات مثل مدفوعات بطاقات الائتمان الشهرية ، ودفعات الشيكات ، وأقساط القرض السابقة ، إن وجدت ، تصنيفك الائتماني.

إذا لم تدفع ديون بطاقتك الائتمانية بانتظام أو لم يتم إرجاع الشيكات الخاصة بك ، فسيكون تصنيفك الائتماني منخفضًا. هذا يزيد من احتمالية رفض طلب قرض السكن الخاص بك. يمكن للبنك أيضًا أن يقدم لك قرضًا أقل من المبلغ الذي طلبته.

من أكثر الأخطاء شيوعًا: التقديم على بنوك مختلفة في نفس الوقت

تعتبر الخدمات المصرفية من أكثر الأنظمة تقدمًا في العالم. على الرغم من أن كل بنك يعمل بشكل مستقل في العديد من النقاط ، إلا أنه يستخدم قاعدة بيانات مشتركة في بعض النقاط. لذلك ، عندما تتقدم بطلب للحصول على قرض سكني لأحد البنوك ، يمكن للبنوك الأخرى رؤيته. لذلك ، يمكنك التأكد من أن التقديم إلى عدد كبير جدًا من البنوك في نفس الوقت سيزيد من فرصك في الحصول على رفض قرض عقاري لزيادة فرصك.

تقديم طلب غير صحيح أو غير مكتمل

نظرًا لأن قرض الإسكان عملية مفصلة للغاية ، يجب عليك تقديم العديد من المستندات إلى البنك شخصيًا. لذلك ، في مرحلة ما من العملية ، يجب عليك بالتأكيد الذهاب إلى الفرع. تتضمن هذه المستندات العديد من المستندات من كشوف المرتبات إلى معلومات المنزل الذي تريد الحصول عليه ، من المستندات الشخصية إلى دخلك الجانبي. إذا كنت لا ترغب في رفض طلب قرض الرهن العقاري الخاص بك ، فيجب عليك إعداد كل من المستندات المطلوبة من قبل البنك بالشكل المطلوب.

طلب ائتمان لسكن غير مكتمل

إذا كنت ترغب في شراء منزل من مشروع قيد الإنشاء حاليًا ، فقد تكون هناك بعض الاختلافات في حالة الائتمان. بناءً على طلب القرض الخاص بك ، يقوم الخبير المعين من قبل البنك بفحص النسبة المئوية لإكمال البناء في المكان الذي سيقع فيه منزلك. في المتوسط ​​، لم يكتمل 80٪ من البناء ؛ قد يؤدي طلب القرض إلى نتائج سلبية. قد يختلف هذا المعدل بين البنوك.

كما تقدم بعض البنوك قروضًا لإكمال 70 ٪ من المنازل. وفقًا لتقرير الخبير ، إذا كانت نسبة إتمام البناء أقل من القيمة التي حددها البنك ، فإن قيمة المنزل تكون أيضًا أقل. في هذه الحالة ، سيزداد أيضًا معدل الدفعة المقدمة التي يتعين عليك دفعها.

ماذا يجب أن تفعل إذا تم رفض الائتمان الخاصة بك؟

أولاً ، عليك أن تسأل البنك عن سبب الرفض. يجب عليك مناقشة جميع التفاصيل مع البنك بشأن هذه المسألة ومعرفة سبب عدم حصولك على قرض. لدى البنوك معلومات حول بطاقات الائتمان والفواتير والمدفوعات المنتظمة الأخرى الخاصة بك. لذلك ، يجب أن تحرص على إبقاء جميع نفقاتك عند مستوى دين / دخل مناسب.

يجب أن تتذكر أن هذه ستكون لها نتائج إيجابية بالنسبة لك في طلبات القروض الخاصة بك. أيضًا ، إذا كان لديك دفعة قرض مستمرة ، فيجب عليك إنهاؤها أولاً. إذا كان لديك بطاقات ائتمان متعددة ، فيجب عليك تقليلها.

طلب قرض الرهن العقاري – تأخذ البنوك كل هذه الأمور في الاعتبار عند تقييم طلبك. من المهم أيضًا إبراز صورة العميل الواثق والمسؤول عند الاجتماع مع مسؤولي البنك. يجب أن تجعل الطرف الآخر يشعر بأن لديك موارد كافية وأنك ستدفع دفعات منتظمة.

Join The Discussion

Compare listings

Compare